Orientare către client
· Respectăm pretentiile clientilor nostri
· Oferim sfaturi si soluții tehnice
· Răspundem cu promptitudine solicitărilor lor
· Fidelizam clientii existenti
· Oferim variate modalitati de plata, in funcție de capacitatea de plata a fiecăruia
Angajament
· Spunem ce facem si facem ce spunem
· Ne asumăm responsabilitatea celor mai dificile proiecte
· Nu ne limitam la starea obișnuită a lucrurilor
Win-Win : Castig – Castigi!
· Ne abordăm clienții, angajații si partenerii de afaceri cu scopul de a crea valoare pentru fiecare dintre noi!
Calitatea înainte de toate! (Quality first)
AlcoGroup a pornit in 2008 de la visul unui tânăr de 23 de ani care a crezut în potențialul unei piețe în plină criză financiară și a reușit ca în 11 ani de activitate să crească de 50 de ori cifra de afaceri a companiei pe care a fondat-o. Orientându-se inițial către piața premium de tâmplărie, începând din 2018, Codruț Pop își extinde business-ul către dezvoltarea și promovarea imobiliară. Compania deține spații comerciale si apartamente, avand in spate o baza solidă pe care se poate sprijini in situații de piață mai dificile.
La cei 37 de ani ai săi, fondatorul AlcoGroup este un împătimit al călătoriei, iubește motocicletele, face sport și cântă la chitară. Are un coach personal, acordă atenție dezvoltării sale personale și se înconjoară doar de oameni care îl inspiră. Grație echipei pe care și-a construit-o, își permite să călătorească câteva luni pe an, în timp ce business-ul său crește de la un an la altul. Pare povestea de succes perfectă pentru un antreprenor. Iată care sunt planurile, dorințele și așteptările lui Codruț Pop, într-un interviu inedit, acordat în exclusivitate revistei Real Estate
Care a fost ideea de pornire? Ați mai avut experiență în domeniu înainte de a începe această afacere?
Evident că am avut contact cu unele dintre aceste produse înainte să conturez și să creez acest business. În perioada 2005-2008 am fost angajat, ca agent de teren al companiei Aplast, una dintre cele mai mari companii de pe piață în domeniu la vremea respectivă. Acest lucru m-a ajutat să asimilez cunoștințe și informații, să cunosc oameni și să văd lucrurile și din alte perspective decât cele ale unui simplu angajat.
De ce v-ați îndreptat atenția spre tâmplăria PVC & Aluminiu și nu ați ales alt domeniu? Cum ați identificat oportunitatea și care au fost riscurile asumate?
Trebuie să recunosc că la acel moment am fost unul dintre cei mai buni agenți de vânzări ai firmei la care lucram, fiind foarte aproape de mari dezvoltatori ai pieței imobiliare, care îmi erau și clienți. Colaborarea cu aceștia m-a pus în fața unui conflict interior: o piață dinamică cu cerințe speciale versus capacitatea mea limitată de a răspunde acestora din poziția de angajat. Acela a fost momentul în care am simțit că eu mă pot desprinde de firma angajatoare și că pot acoperi nevoile speciale ale pieței. Deși era o piață competitivă și în plină criză financiară, AlcoGroup nu doar că a rămas în picioare, dar s-a extins pe verticală cu produse și servicii care ne-au determinat natural să creștem în ritmul amplitudinii și seriozității proiectelor.
Ce s-a schimbat în viața dumneavoastră odată cu intrarea în mediul de business?
Mai bine zis, ce a rămas neschimbat!? (râde). Într-adevăr s-au schimbat multe aspecte, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal, în egală măsură.
Am avut și am în continuare ocazia să cunosc foarte mulți oameni, de toate categoriile, din toate domeniile, oameni care m-au ajutat foarte mult să dezvolt business-ul, dar să mă dezvolt și eu ca individ. Chiar și în acest moment sunt în continuă căutare de oameni care să mă inspire.
Faptul că m-am înconjurat de specialiști, că am un coach personal, un consultant financiar, lucrez cu cei mai buni arhitecți, cu cei mai mari furnizori din domeniu (Reynaers, Alumil, Maxima, Madrugada, Railling Design, Dorma etc.) mi-a îmbunătățit viziunea asupra tuturor lucrurilor, inclusiv a stilului de viață personal.
Care a fost investiția inițială?
Din punct de vedere financiar, investiția inițială a constat într-un autoturism second-hand, un calculator, o imprimantă și un buget de 400 euro. Acest tablou a fost însă foarte bine completat de o dorință nebună de a face ceva diferit față de restul pieței, o poftă nestăvilită de a învăța, de a mă dezvolta și de a-mi realiza visul.
Mi-a plăcut dintotdeauna să am toate informațiile, lucru care m-a ajutat să maximizez oportunitățile de afaceri. Lucrul care m-a propulsat a fost curiozitatea continuă de a aduce ceva în plus clientului, față de ce oferea piața. Pentru asta am acordat o atenție deosebită prospectării pieței, iar acest lucru și-a lăsat amprenta prin gama de produse speciale pe care le oferim.
După acești 11 ani frumoși, le oferim cu satisfacție clienților noștri o gamă de produse unicat pentru amenajările interioare și exterioare: winter-gardens, pergole retractabile. balustrade din sticlă și fier, confecții metalice, amenajări cu sticlă securizată, fațade ventilate si tâmplărie din aluminiu/PVC, toate fiind executate fără compromisuri, pentru o folosire îndelungată și liniștită. De aici și sloganul AlcoGroup: „Quality first”! Dacă ar fi să sintetizez în câteva cuvinte acest parcurs reușit, aș menționa ca diferențiatori față de restul pieței: calitatea premium, consultanta de specialitate, modelele unicat de balustrade, produsele testate și certificate la cele mai înalte standarde, implicarea în designul proiectelor clienților noștri.
„Cred foarte mult în produsele pe care le oferim, așa că promovarea intensă și imaginea firmei pe piața de specialitate sunt două aspecte primordiale pentru evoluția și creșterea companiei”
Care au fost greșelile pe care le-ați făcut ca antreprenor?
În primul an de la lansare, greșelile ne-au fost cel mai bun învățător: de la colaboratori nepotriviți, la abordări greșite în situație de criză, lipsa unui suport juridic sănătos, pierderi importante de bani.
Astăzi am ajuns la un punct în care orice decizie luată (fie ea și neinspirată) este considerată o lecție asumată.
Care a fost cel mai important pas, cea mai importantă decizie pe care ați luat-o ca fondator AlcoGroup?
Cea mai importantă și inspirată decizie pe care am luat-o pentru AlcoGroup a fost aceea de a schimba ordinea investițiilor. Primii în care am investit au fost oamenii din echipă, apoi orientarea către client, oferind nu doar produse și servicii, ci și programe de fidelitate.
Totodată, am investit și în publicitate. Cred foarte mult în produsele pe care le oferim, așa că promovarea intensă și imaginea firmei pe piața de specialitate sunt două aspecte primordiale pentru evoluția și creșterea companiei. Așa cum am spus și mai devreme, lucrez cu cei mai buni specialiști în domeniu, după părerea mea, și nu numai. Deși pare simplu, e o muncă titanică și multe resurse investite; îi am pe cei de la Digital Pilot care mă ajută la partea de marketing, cei de la HeadStart pentru grafică, și pe Petre Nicolae ca și coach personal. Împreună am construit un nume de referință și suntem pregătiți să facem față provocărilor segmentului de piață pe care activăm printr-un cumul de componente:
calitate, datorită echipei de angajați pe care o avem – și e o echipă constantă cu care lucrez încă de la început;
atenția cu care ne ascultăm clienții, pentru a ne asigura că cerințele acestora sunt îndeplinite – și, în plus, ne propunem să le depășim așteptările;
organizare și flexibilitate în abordarea lucrărilor și furnizarea serviciilor în termenii agreați.
„Am doar 37 de ani și mă simt mai inspirat ca oricând”
Ce vă reproșați că nu ați făcut până acum?
În general, nu-mi reproșez nimic. Am doar 37 de ani și mă simt mai inspirat ca oricând. (zâmbește)
Ce provocări majore ați întâmpinat de-a lungul timpului?
Cea mai mare provocare este să lucrezi și să comunici cu clienții care au pretenții foarte mari, la prețuri reduse. Consumatorul român este unul destul de dificil, pentru că de cele mai multe ori nu are educația asumării resurselor implicate într-un proiect de anvergură, insistând pe căutarea nesănătoasă a prețurilor mici când este vorba de lucrări trainice de la care nu ar trebui să facem rabat.
Există vreun domeniu în care nu v-ați implica?
În mod sigur nu m-aș implica într-un domeniu care nu îmi stimulează partea creativă. Mă voi implica, fără doar și poate, în acele proiecte care îmi dau fluturi în stomac.
„Mă voi implica, fără doar și poate, în acele proiecte care îmi dau fluturi în stomac”
Există vreun business sau vreo zonă din piață către care doriți să vă îndreptați atenția în viitor?
AlcoGroup este o companie care mai are multe proiecte în lucru, atât în domeniul în care activează, cât și în alte arii conexe.
Prima schimbare de direcție a companiei va fi abordarea pieței de dezvoltare și promovare imobiliară. Deja s-au achiziționat cateva apartamente in nordul Capitalei, iar anul viitor vom demara un proiect imobiliar. Va fi un proiect de start-up și, dacă rezultatele vor fi cele pe care le preconizăm, cu siguranță ne vom focusa și asupra acestei zone de business, cea de Real Estate.
Personal, am un proiect de suflet pe care aș vrea să îl demarez în viitor. Sunt un împătimit al călătoriilor și intenționez să dezvolt un concept unic de turism în România. Se lucrează intens la acest proiect și voi reveni cu detalii la momentul potrivit.
Ce considerați că trebuie făcut diferit în perioada de creștere a companiei, față de perioada de început?
Ei bine, acesta este momentul în care depășim limitele și reperele după care am funcționat până acum. Găsim soluții inovatoare pentru orice problemă tehnică. Strategia noastră este de a continua să punem accent în primul rând pe calitate. Atingerea celor mai înalte standarde de calitate pe care clienții știu că le găsesc la produsele noastre presupune implementarea și dezvoltarea celor mai noi tehnologii. Reușim să realizăm acest lucru prin identificarea unor noi aplicații pentru produsele existente, dar și prin dezvoltarea și promovarea unor noi produse. Consider că inovația este cheia succesului în acest domeniu.
Cum a fost anul 2020 pentru AlcoGroup?
Pandemia a pus presiune pe noi, dar ne-am mobilizat si am trecut cu bine peste acele incertitudini. Punând în practică strategiile despre care am discutat până acum, am atins în 2020 o cifră de afaceri de peste două milioane de euro, care înseamnă de 50 de ori mai mult față de 2010, anul în care compania AlcoGroup a ieșit oficial pe piață.
Cum vedeți anul 2021 și ce planuri de dezvoltare aveți pentru viitorul apropiat?
Preconizez că anul 2021 va aduce companiei AlcoGroup o creștere a cifrei de afaceri cu cel puțin 20% față de acest an, cu atât mai mult cu cât ne extindem obiectul de activitate și ne implicăm și pe piața imobiliară.
Obiectivul principal al companiei AlcoGroup pentru anul viitor nu constă neapărat într-o creștere cantitativă a numărului de lucrări, ci mai degrabă în consolidarea relațiilor cu clienții existenți și îmbunătățirea serviciilor post-vânzare.
„Ca fondator al companiei, consider că este obligatoriu ca eu să fiu primul client mulțumit”
Care este profilul clienților AlcoGroup și cărui segment de piață vă adresați?
Dacă vrei să promovezi și să vinzi cu succes un produs sau serviciu, trebuie neapărat să știi cărui segment de piață te adresezi. Oferind un pachet de servicii complete și investind atât de mult în calitate, produsele AlcoGroup se adresează consumatorilor care înțeleg că implementarea și dezvoltarea celor mai noi tehnologii presupun un cost mai ridicat, dar pe termen lung sunt mult mai eficiente, și aici mă refer atât la proiectele individuale, cât și la cele imobiliare de anvergură.
Care este avantajul competitiv al produselor Alco?
Politica pe care compania noastră o promovează este aceea de a economisi timp și bani alegând produse de calitate. Lucrările pe care le executăm sunt investiții pentru o viață. Așa cum am mai spus, produsele sunt executate fără compromisuri, pentru o folosire îndelungată și liniștită. Ca fondator al acestei companii, consider că este obligatoriu ca eu să fiu primul client mulțumit. Acest lucru este posibil prin testarea și utilizarea produselor Alco. Folosesc produsele AlcoGroup în proiectele personale și consider că aceasta este dovada încrederii pe care o am în produsele și serviciile pe care le oferim.
Care sunt cele mai solicitate produse Alco pe piețele externe și unde?
Zona cea mai productivă din piața externă este Austria, urmată de Germania, iar cele mai solicitate produse pentru această piață sunt proiectele de tamplarie pvc/aluminiu amenajări din sticlă securizată.
Aveți în plan să vă extindeți activitatea și în alte zone?
Proiectul cel mai apropiat este deschiderea unui showroom în Cluj, iar unul mai îndepărtat este lansarea unui concept mai special de showroom de prezentare în Nisa, Franța.
„Am reușit să consolidez o echipă care funcționează perfect și în absența mea”
Ce vă place să faceți în timpul liber?
Sunt un iubitor de natură și mă bucur de aceasta de cele mai multe ori de pe șaua confortabilă a motocicletei mele, fie stau în grădină și citesc cu pasiune cărți de dezvoltare personală care mă inspiră, fac sport cu dedicare și cânt la chitară.
Ce vă place cel mai mult la viața pe care o duceți acum?
În mod cert, lucrul care îmi place cel mai mult este faptul că am reușit să consolidez o echipă care funcționează perfect și în absența mea, lucru care îmi permite să călătoresc câteva luni pe an. Până astăzi, am vizitat 98 de tari.
Cum vedeți luxul, produsele premium și piața premium în România?
Luxul este o virtute nobilă dacă înseamnă să te poți bucura în plenitudine de ceea ce ai. Plenitudinea este în primul rând despre bucurie, despre sentimente. Desigur, lucrurile sunt mai complexe de atât. Dar virtutea luxului rămâne: o stare de spirit la care se accede prin educație. Dacă este acompaniată și de accesul la articole de lux, cu atât mai bine! Dacă lăsăm la o parte virtutea și ne referim la lux ca acces la articole de lux, evident, e un construct cultural. E modul în care se construiește, se menține și se perpetuează diferența de clasă. Articolele cu etichetă fascinează pentru că sunt purtătoarele unei promisiuni: aceea de a aparține unui grup privilegiat. Consider că AlcoGroup este o companie din rândul celor care chiar fac lucruri pentru piața premium.
Lucrările pe care le executăm sunt investiții pentru o viață. Ne abordăm clienții, angajații și partenerii de afaceri cu scopul de a crea valoare pentru fiecare dintre noi.